Google ADS Eşleme Türleri
- Serhan Çiçek
- 8 May
- 2 dakikada okunur
Arama motoru reklamcılığında Google Ads en yoğun kullanılan dijital reklam hizmetlerinden, hatta en fazla kullanılan araçtır diyebiliriz. Ancak sisteme girilen anahtar kelimelerle alakalı ciddi araştırma ve analizler yaptıktan sonra reklamlara start vermek en doğru yoldur. Bu aşamada işin içine otomatik olarak kelime eşleştirme türleri giriyor. Bu eşleştirmenin neye göre nasıl yapıldığıyla alakalı aşağıdaki bilgiler size fikirler verebilir. Fakat yine belirtelim ki, asıl iş anahtar kelimelerin tanımlandıktan sonra reklam takibi ve bütçe yönetimine kalıyor. Bunun için de profesyonel reklam danışmanlık hizmetimizden faydalanabilirsiniz. Google ADS'de 3 çeşit kelime eşleme türü vardır: - Geniş eşleme - Sıralı Eşleme - Tam Eşleme Geniş Eşleme Reklamlar anahtar kelimenizle alakalı aramalarda gösterilebilir ve bu aramalardan bazıları anahtar kelime terimlerini içermeyebilir. Bu sayede web sitenize daha fazla ziyaretçi çekebilir, daha kısa sürede anahtar kelime listeleri oluşturabilir ve paranızı işe yarayan anahtar kelimelere harcayabilirsiniz. Geniş eşleme varsayılan eşleme türüdür. Başka bir eşleme türü (tam eşleme, sıralı eşleme veya negatif eşleme türü) belirtmediğiniz takdirde tüm anahtar kelimelerinize bu tür atanır.
Bu eşleme türünde, alakalı eşlemeler sağlamak için aşağıdakiler de dikkate alınabilir:
Kullanıcının son arama etkinlikleri
Açılış sayfasının içeriği
Reklam grubundaki diğer anahtar kelimeler (anahtar kelimenin amacını daha iyi anlamak için)
Geniş Eşleme Reklamlar
Akıllı Teklif ile kullanıldığında iyi sonuç verir. Akıllı Teklif sistemi, her sorguya ait açık artırma için bir teklif belirler ve sorgunun gösterebileceği en olası performans düzeyine bağlı olarak teklifleri artırır veya azaltır.
Sıralı Eşleme Reklamlar
Anahtar kelimenizin anlamını içeren aramalarda gösterilebilir. Anahtar kelimenin anlamı ima edilebilir. Kullanıcı aramalarındaki anlam ise daha spesifik olabilir. Sıralı eşleme, varsayılan geniş eşleme seçeneğinden daha kesin hedefli, ancak tam eşlemeden daha esnektir. Sıralı eşlemeden yararlanarak hem sunduğunuz ürünü veya hizmeti arama olasılığı en yüksek olan kullanıcılara reklam göstermeye devam edebilir hem de daha fazla müşteriye ulaşabilirsiniz.
Sıralı eşleme söz dizimi için anahtar kelimenizin başına ve sonuna tırnak işareti eklenir (ör. "tenis ayakkabısı"). Aşağıda, sıralı eşlemenin işleyiş şekliyle ilgili bir örnek verilmiştir:
Tam Eşleme Reklamlar
Anahtar kelimeyle aynı anlamı veya aynı amacı taşıyan aramalarda gösterilebilir. Üç anahtar kelime eşleme seçeneği arasında tam eşleme, reklamınızı kimlerin göreceği konusunda size en fazla kontrolü sağlayan eşleme türüdür.
Tam eşleme köşeli parantezlerle belirtilir (ör. [kırmızı ayakkabı]). Aşağıda tam eşlemenin işleyiş şekliyle ilgili bir örnek verilmiştir:
Negatif anahtar kelime eşleme türleri, pozitif eşleme türlerinden farklı davranır.
Yorumlar